Eerste weken Zuid-Afrika - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Silvie Evers - WaarBenJij.nu Eerste weken Zuid-Afrika - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Silvie Evers - WaarBenJij.nu

Eerste weken Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Silvie

18 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Grabouw

Goeienaand,

Het heeft even geduurd, maar hier gaat het komen mijn eerste blog vanuit Zuid-Afrika! Ik ga niet benoemen wat ik elke dag heb gedaan, anders wordt het saaaaaaai. Ik ben hier inmiddels al een paar weken. 3 Augustus ben ik vertrokken vanuit schiphol naar het mooie Kaapstad! De reis was een verschrikkelijke ramp. Ik heb een nieuw record neergezet denk ik, de details zal ik jullie besparen ;). Maar uiteindelijk ben ik aangekomen, wooohooooooooo. Warm onthaal gehad op het vliegveld en gebracht naar mijn onderkomen voor de komende tijd. Ons huis is beveiligd door hekken, dit is jammer genoeg nodig. Super nice huis, maar geen verwarming in het huis en ik kan je vertellen het is héééél koud savonds hier brrrr...
Toen iedereen van het TWK project was gearriveerd hebben we een braai bij Paddy gehad, hij is onze ''papa'' voor de komende tijd. En woooow braaien is zo zo zo zo lekker, met geen woord te beschrijven. Veel beter als bbq'en, dus de volgende familie bbq moet eigenlijk een familie braai worden!!
We zijn in de eerste week met zijn alle naar Kaapstad gegaan, het ultieme nachtleven ingaan ;). Super toffe avond gehad met iedereen, shotjes zijn hier trouwens goed! Heerlijk geslapen in ons hostel, vervolgens wilde we met de auto Chapmans Peak rijden, maar toen we bij onze auto's aankwamen was er in een auto ingebroken.. Super balen. Uiteindelijk toch de route gereden en wauw mooie uitzichtpunten waren dit!

Op 15 augustus zijn we begonnen op stage. Samen met 5 anderen loop ik stage bij Village of Hope, Sports Outreach en Rainbow Smiles. Bij Village of Hope worden maximaal 12 kinderen opgevangen uit een onveilige thuissituatie of hiv/aids hebben. Hier verblijven ze maximaal 6 maanden, daarna gaan ze terug naar familie en als dit niet mogelijk is pleeggezinnen. Vandaag had ik mijn eerste dag op Sports Outreach. Hier worden sport activiteiten gedaan midden in de sloppenwijken, dit dient als ontspanning en het aanleren van ''lifeskills'' bij de oudere kinderen.
Samen met Julia en Bela zal ik werken aan een project voor Rainbow Smiles. Rainbow smiles is een project waar kinderen tot 17 jaar komen met HIV/Aids. Wij moeten een curriculum maken met nieuwe activiteiten die op een verhogend niveau zijn, zodat ze uitgedaagd worden. Het project wordt op een sportieve manier gedaan (sport en spel etc). Op deze manier worden er life skills aangeleerd, bijvoorbeeld: samenwerken, respect voor elkaar, luisteren, verantwoordelijkheid, hygiëne etc etc.

Enkele weetjes, Wist je dat....
- het hier al heel vroeg donker is (na 6 uur)
- onze waterleiding is gesprongen, waardoor onze woonkamer en twee kamers vol is gelopen met water
- wij op kamp zijn geweest en dat we hier na 4 dagen nog spierpijn van hebben
- de kindjes zijn inderdaad te schattig
- ik met de auto een andere auto ben aangeknald, maar geen schade hebben (wonderen zijn de wereld nog niet uit)
- je hier links rijdt
- ik er nu echt klaar mee ben!

Baieeee dankieee!!!
Tot zover het eerste reisverslag, als je dit hebt uitgelezen nogmaals baieeee dankieee!!

Tot siens

  • 18 Augustus 2016 - 18:50

    Mariette:

    HA silvie,
    Leuk om je te kunnen volgen via deze blog.
    krijgen we een beetje een indruk van hoe en wat.
    dikke kus mama

  • 18 Augustus 2016 - 19:00

    Willy:

    hoi Silvie,
    Al een hoop gezien en gedaan; geniet en maak er een mooi project van!

    knuffel van papa.

  • 18 Augustus 2016 - 20:00

    Annelie:

    Hee Silvie!!
    Leuk om te lezen!
    Succes & geniet ervan, het wordt vast een super mooie tijd!!
    Ben nu alweer benieuwd naar je volgende verslag.
    We stellen de reünie nog maar even uit zodat ik straks al je verhalen kan horen.
    X liefs,
    Annelie

  • 18 Augustus 2016 - 20:25

    Edith:

    Hoi Silvie. Wat heb je al veel mee gemaakt in deze weken. Het ziet er geweldig uit. Veel plezier daar. Gr Edith

  • 18 Augustus 2016 - 20:30

    Manoek :

    Leuk om te lezen en je hebt al veel meegemaakt daar zeg!!
    Ik kijk ook uit naar het volgende verslag. Veel succes daar! Xx

  • 18 Augustus 2016 - 23:07

    Lindy :

    Hooii silvie!! Wat ontzettend leuk je eerste echte blog te kunnen lezen!!
    Geniet ervan meid!! Dit fantastische avontuur draag je voor altijd bij je.. En zult je nog sterker maken dan dat je al was!
    Veel liefs, dirk en Lindy

  • 24 Augustus 2016 - 22:11

    Claudia:

    Hoi Silvie,

    Wat ontzettend leuk dat jij een blog bijhoud!
    Je hebt al een leuk stukje geschreven.
    Ik vond de weetjes ook verassend.

    Tot volgende week op jou blog haha....

    Liefs Claudia




  • 15 September 2016 - 11:17

    Trees Demont:

    Wat een begin Sylvie
    Leuk dat je verteld wat je meemaakt !
    Heel veel succes
    Groetjes Trees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvie

Actief sinds 02 Aug. 2016
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 3915

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 12 Januari 2017

Minor in Zuid-Afrika!

Landen bezocht: