Time flies... - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Silvie Evers - WaarBenJij.nu Time flies... - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Silvie Evers - WaarBenJij.nu

Time flies...

Blijf op de hoogte en volg Silvie

16 November 2016 | Zuid-Afrika, Grabouw

Hey guys,

Het is alweer een maand geleden sinds ik geschreven heb. Ik kan maar weinig tijd vinden om even goed te gaan zitten voor mijn blog. Elke keer kwam er iets tussen. De wifi hier was ook om te huilen, waardoor we zelfs naar een lunch restaurant moesten gaan om te kunnen werken. Gelukkig is dit voorbij en kan ik gewoon vanuit huis mijn blog schrijven.
In mijn vorige blog schreef ik over mijn onvergetelijke vakantie, maar ik ben de laatste maand hard aan het werk geweest voor mijn project.
Een project waar ik jullie eerder over heb verteld is het Rainbow Smiles project. Bij dit project was het onze opdracht om activiteiten en lessen op een hoger niveau te maken, dit hebben we een aantal weken terug afgerond! Het was erg veel werk, maar het resultaat mag er zijn. Om de drie weken leid ik samen met Lotte deze groep. Waar ze in het begin nog erg verlegen waren, zie ik nu echt een verandering in gedrag. Ze zoeken duidelijk meer contact en doen actief mee met de activiteiten en lessen! Daar doe je het natuurlijk voor.
Daarnaast werk ik samen met Lotte en Mieke aan het Sports Outreach project. Bij dit project geven mentoren een sport activiteit gekoppeld aan een les in de townships van Grabouw. De kinderen participeren niet altijd tijdens deze activiteit, wat zonde is aangezien ze een belangrijke les missen. We hebben onderzoek gedaan naar wat de participatie zou kunnen verhogen.
Uiteindelijk zijn we erachter gekomen dat er een hoeveelheid en diversiteit aan materialen wordt gemist. Er zijn maar beperkte materialen en deze materialen zijn vaak ook nog eens kapot. Er zijn maar enkele materialen: ballen, cricket spullen, pionnen.. Naar ons werd door kinderen en mentoren de wens uit gesproken om meer diversiteit in materialen te hebben.. Echter een probleem: er is geen budget om materialen te kopen. Nu denk je: shit.. Maar niet getreurd, want Lotte, Mieke en ik zijn met een grandioos idee gekomen. Wij gaan verschillende sport materialen maken van gerecycled materiaal. Gerecycled materiaal heeft geen kosten, wat ideaal is voor het project aangezien ze geen budget hebben om zelf materiaal te kopen. We hebben vier verschillende producten ontworpen, wat tevens ook meer diversiteit in materialen gaat creëren.
Morgen gaan we de producten maken en dinsdag testen hoe ze worden ontvangen bij de kinderen. Deze keer maken wij de producten, maar het is de bedoeling dat vrijwilligers in de organisatie het in de toekomst gaan doen op het moment dat ze weer nieuwe materialen nodig hebben. Om dit mogelijk te maken hebben we tevens een folder ontworpen, waarin staat beschreven welke materialen men nodig heeft en een stap voor stap foto uitleg hoe je de materialen zelf maakt. Ik ben heel enthousiast over het eind product wat we gaan aanleveren, ik denk dat het een groot succes kan worden!
Naast werken doe ik natuurlijk nog steeds leuke dingen in het weekend. Een hoogtepunt: IK HEB DE TAFELBERG BEKLOMMEN, WHOEHOEEE. Dit moet je gewoon doen als je hier bent en het is me gelukt. De eerste keer Tafelberg heb ik via een van de zwaarste routes beklommen. Het ging steil omhoog en het was soms behoorlijk afzien. Maar het gevoel dat je krijgt wanneer je boven staat is echt fantastisch. Ik ga zeker nog een keer de Tafelberg beklimmen, maar zeker ook een keer met de kabelbaan dat is ook een keer relaxed.
Ik ben ook nog bij het Zuidelijkste puntje van Afrika geweest. Kan ik nu ook weer van mijn lijstje afstrepen. Afgelopen weekend heb ik de ''Colourrun'' gedaan in Kaapstad. Het was echter meer een wandeling van vijf kilometer. Er deden super veel mensen mee, na een uur konden we eindelijk starten ;). En toen werden we in verschillende zones bekogeld met kleuren! Ik zat helemaal vol met kleuren, ik leek de regenboog wel! Ook een uniek momentje.
Aankomend weekend ga ik in ieder geval naar een voetbalwedstrijd in het voetbalstation in Kaapstad.. Ja, daar heeft Nederland ook gespeeld tijdens het WK!
Verder weet ik niet wat het weekend me brengt. Het blijft hier altijd een verrassing, maar rustig zal het nooit blijven!

Wat ook nog op mijn planning staat is reizen in Namibië. Na kerst ga ik met drie anderen door Namibië touren. Heel erg veel zin in! Nou dit was mijn blog alweer, ik probeer mijn volgende blog en denk ik tevens laatste wat eerder te posten.
Liefs xxxx

  • 16 November 2016 - 21:11

    Mariette:

    Hoihoi,
    Goed bezig met jullie projecten.
    en blijf vooral leuke dingen doen.
    dikke kus mama

  • 17 November 2016 - 07:52

    Edith:

    Hoi Silvie. Wat een mooi verhaal. Je hebt het heel goed naar je zin dat lees ik. Goed bedacht om zelf atributen te maken. Ben benieuwd hoe het is geworden. Heel veel succes en vooral veel plezier daar. Gr Edith

  • 17 November 2016 - 19:49

    Willy:

    ha Silvie,
    Super zeg; het gaan dus echt Rainbow Smiles worden. Knutsel ze, geniet, en maak er nog een mooie tijd van!!
    knuffel papa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Silvie

Actief sinds 02 Aug. 2016
Verslag gelezen: 810
Totaal aantal bezoekers 3912

Voorgaande reizen:

04 Augustus 2016 - 12 Januari 2017

Minor in Zuid-Afrika!

Landen bezocht: